fbpx

איך מגישים תביעה בבית הדין לעבודה

לצערנו בשנים האחרונות אנו נתקלים בהפרה הולכת וגוברת של זכויות עובדים על ידי מעסיקיהם. אם גם אתם נקלעתם למצב שבו הזכות שלכם הופרה באופן בוטה על ידי המעסיק, חשוב שתוועצו בעורך דין מומחה לדיני עבודה ותעמדו על הזכויות שלכם. לעיתים הדבר יצריך מהלך של הגשת תביעה לבית הדין לעבודה.

הפרת זכויות העובד

במדינת ישראל ישנם חוקים סוציאליים ודיני עבודה, המאגדים את זכויותיו של העובד במקום העבודה שלו, לרבות הגדרת שכר העבודה וצמצום פגיעה אפשרית בעובד. עובדים רבים פונים אלינו כדי להתייעץ לגבי זכויותיהם ולקבל מידע, במיוחד במקרים בהם נעשתה פגיעה משמעותית בזכויות שלהם. לצערנו, בעשור האחרון אנו רואים מגמת עלייה בדבר פגיעה בזכויות העובדים הנובעת לרוב מניצול קפיטליסטי של המעסיק את עובדיו. חשוב לציין שלא תמיד הפגיעה נעשתה בזדון וניתן לתקן אותה בקלות על ידי פנייה למעסיק. אולם, רבים המקרים בהם פנייה למעסיק בעניין זכויות ושכר, מערערת את יחסי העבודה בין המעסיק לעובד, ומצריכה הגנה של איגוד העובדים או של עורך דין.

תביעה לבית דין לעבודה

אם נפגעתם פגיעה משמעותית או עקרונית המצריכה פנייה לבית דין לעבודה, הדבר יכול להראות מפחיד. לצערנו, עובדים רבים מוותרים על שלב זה כשהם נאבקים על זכויותיהם, בשל תחושת סרבול, חשש מהמעסיק וחשש לפיטורין, או מחוסר ידע. אולם הגשת תביעה בבית משפט לא חייבת לכלול סרבול או פחד. לכן מומלצת פנייה לעורך דין מומחה בדיני עבודה, שילווה אתכם בתהליך וייצג אתכם בהגשת התביעה. תנו למומחים לעשות את עבודתכם, בשבילכם, בצורה טובה ומקצועית.

בית הדין לעבודה בבאר שבע

בית הדין לענייני עבודה נוצר כערכאה שמטרתה להסדיר את דיני העבודה ולרכז תחת סמכותו את סוגיות העבודה לרבות פגיעה בזכויות עובדים, סכסוכי עבודה בין עובדים למעסיקים ובין איגודים לארגונים. בתי הדין מחולקים לפי איזורים בארץ. חשוב שעורך הדין שאליו אתם פונים ישתייך לאזור זה (אם כי אין חובה כזו), כך למשל, באזור הדרום ובאר שבע, תוכלו לפנות לייצוג על ידי עורך דין לענייני עבודה, משרד עורך דין שניר בר זוהר.

הגשת תביעה לבית הדין לעבודה

הגשת התביעה לבית הדין לעבודה יכולה להיעשות באופן עצמאי, או על ידי עורך דין. יש להגיש בקשה בפני מזכירות בית הדין האזורי, שבסמכותו לדון בעניין. מכאן שחשוב לבחור בעורך דין מומחה לענייני עבודה המשתייך לאיזור זה.

אגרות בית הדין לעבודה

האגרות הן תשלומים עבור המדינה, שמשולמות בכדי לקבל שירותים אזרחיים. בהגשת תביעה לבית הדין לענייני עבודה, תשולם אגרה של 1%. במידה ומדובר בדיון מהיר, פרוצדורה קלה ומהירה יותר, ישלם התובע אגרה בגובה 0.5%. ניתן לשלם את האגרה במזומן דרך בנק הדואר, או באמצעות כרטיס אשראי.

חשוב לציין שישנן תביעות מסויימות אשר פטורות מתשלום אגרה. כך למשל, תביעות לביטוח לאומי (שלרוב אינן מצריכות בית משפט), תביעה המוגשת כנגד שירות התעסוקה, וכו'.

קבלת החזר על תשלום האגרה

היוועצו בעורך הדין שלכם. ייתכן ובמידה ותמצאו זכאים בכתב התביעה, תוכלו לדרוש חזרה הוצאות של התביעה, וכחלק מכך גם את תשלום האגרה. על אף שהוא נשמע נמוך בשל האחוז שלו, לעיתים הוא יכול להגיע לסכומים משמעותיים.

כתב הגנה בית דין לעבודה

כתב הגנה הוא מסמך שהנתבע נדרש להציג בבית המשפט, כדי לענות באופן מפורט על טענות התובע, וזאת תוך זמן קצוב שניתן לנתבע על ידי בית הדין. בכתב זה, על הנתבע להתייחס לכל טענות התובע, בליווי מסמכים ואסמכתאות במידה וקיימים.

תביעה שכנגד

לצד חובת הנתבע להשיב לכתב ההגנה, הוא רשאי להגיש בנוסף תביעה שכנגד התובע. במקרה כזה התובע יהיה מחוייב להשיב לטענות כתב התביעה שכנגד. במקרה כזה, חשוב להיות מלווים על ידי עורך דין לענייני עבודה.

לסיכום, קבלו ייצוג משפטי הולם

אם זכויותיכם נפגעו על ידי המעסיק באופן המצריך הגשת תביעה לבית דין לענייני עבודה, חשוב מאוד שתוועצו בעורך דין מומחה לדיני עבודה. כיוון שבית הדין הנ"ל הינו אזורי חשוב שתפנו לעורך דין מומחה המשוייך לאיזור זה. אם מדובר בבאר שבע והדרום, פנו למשרד עורך דין שניר בר זוהר, לקבל השירות הטוב והמקצועי ביותר!

ע"ד שניר בר זוהר

ע"ד שניר בר זוהר

המייסד והבעלים של המשרד ע"ד שניר בר זוהר. הינו בעל תואר ראשון LLB למשפטים בהצטיינות. בעל ניסיון רב, אותו רכש במהלך השנים עת ניהל וכתב עשרות תביעות מיום פתיחת המשרד ועד היום. משרד עו"ד שניר בר זוהר הינו משרד בוטיק המתמקצע בעיקר בדיני עבודה, ביטוח לאומי, ביטוח פרטי ונזיקין, נזקי רכוש וגוף וכן בתת הענפים המשפטים בתחומים אלה.

בית דין לעבודה באר שבע

אז מה היה לנו עד עכשיו: