fbpx

עורך דין דיני עבודה בבאר שבע

עורך דין דיני עבודה באזור מגוריכם או עבודתכם

אם בחרתם לפנות לעורך דין בתחום דיני עבודה, חשוב שהנ"ל יהיה זמין לכם ויכיר את סביבת העבודה ולכן חשוב שהוא יהיה פעיל באיזור עבודתכם או מגוריכם. כך, במידה ואתם גרים בדרום ומחפשים עורך דין דיני עבודה באר שבע, תוכלו לפנות למשרד עורכי דין שניר בר זוהר, משרד עורכי דין בעל ניסיון רב בתחום בבאר שבע.

זכויות עובדים בעבודה

לפי חוק יסוד חופש העיסוק, כל אדם זכאי לעסוק במשלח יד. כדי להגן על העובדים, מדינת ישראל קבעה חוקים ותקנות אשר מטרתן להסדיר את זכויות עובדים בעבודה ולהגן עלהם במקרה של יחסים מורכבים של עובד – מעביד. אם זאת, לא פעם נפגעות זכויות אלה, בין אם בשל חוסר ידע של העובד, או ע"י החלטת מעביד שמשרתת את אינטרס הארגון. כדאי להיוועץ עם עורך דין לענייני עבודה בכדי להכיר את זכויותיכן ולעמוד עליהן, ובמיוחד במקרים בהם אתם חשים שמעמדכם כעובדים נפשע. 

פיטורין והתפטרות

בכל הנוגע לסעיפי פיטרים הוא התפטרות, ישנה הגנה של החוק על העובד וכן על המעביד, כשהחוק נמצא לרוב להעדפת הראשון. כך למשל, זכאי העובד להודעת פיטורים מסודרת, בזמן נתון אשר יאפשר לו עזיבה הולמת וזמן התארגנות לחיפוש עבודה חדשה. נוספים לכך הם פיצויי הפיטורים. אנו נתקלים במקרים רבים בהם המעסיק אינו עומד בתנאים אלה, דבר אשר יכול לפגוע קשות בפרנסתו של העובד. חשוב לעמוד על זכותכם. 

זכויות סוציאליות 

מדינת ישראל נחשבת למדינה סוציאלית, שעוזרת לרווחת תושביה. בשל כך, נקבעו זכויות סוציאליות בחוק עבור כל עובד. כך למשל, זכותו של כל עובד בפתיחת קרן פנסיה והפרשות של העובד והמעסיק גם יחד, באחוזים קבועים בהתאם לגובה השכר והיקף המשרה. דבר נוסף הקבוע בחוק, הוא תשלום נסיעות לכל עובד שמקום עבודתו נמצא מעל 500 מטר מביתו. אלו מקצת הזכויות הסוציאליות העומדות לטובתו של העובד. 

לא פעם, נמצא פגיעה בזכויות הבסיסיות, שמטרה היא חסכון כסף לטובת המעסיק על חשבון העובד. 

שכר העבודה

שכר העבודה הוא השכר שהעובד מקבל עבור עבודתו. ישנם סעיפים שונים להגדרת שכר עבודה, המבוססים על היקף המשרה וכמות העבודות המקבילה שבה עובד העובד. שכר העבודה נקבע בהתאם לשכר מינימום שנקבע ע"י המדינה. אם מדובר בעובד מדינה, נוספים לו סעיפים שונים של מרכיבי משכורת. 

כבר נוכחנו במקרים רבים שבהם נפגע שכר העבודה של העובד, בין אם לא עמד בתקנות של זכויות עובדים ובין אם לא גילם מרכיבי שכר מסוימים. באופן אבסורדי, הדבר נפוץ במיוחד כשמדובר בעובדי מדינה, שם ישנו ריבוי של מרכיבי שכר אשר מטשטשים את ההבנה של העובד בדבר זכויות השכר שלו. 

שכר שנפגע ניתן לדרוש בדיעבד, בהצגת אסמכתאות מתאימות ולעיתים בפניה ישירה למעסיק, חזקה עליה כשהיא מלווה ב משרד עורכי דין. 

שעות נוספות 

לפי חוק, אדם אשר עבד מספר שעות גדול יותר מזה שהיה אמור לעבוד, בעבודה המבוצעת עבור המעסיק, זכאי לקבלת תשלום שעות נוספות. המשמעות היא, שעבור כל שעה נוספת, שכר העבודה גדל כך שהוא משולם בין 125- 200 אחוזים. על אף שהדבר נשמע פשוט, ישנם סעיפים שונים בחוזה אשר מסייגים את השעות הנוספות ומגדירים אותן בצורות שונות. כך למשל, כאשר מדובר בחוזים גלובליים, חוזים עם שכר גבוה, או מקצועות קיבוציים כגון הוראה. 

אדם שחש שהוא מבצע עבודה בשעות רבות מאלו הנדרשות, אם העבודה נדרשת על ידי המעסיק ומאלצת את העובד לבצע אותה מעבר לשעות, בין אם מרצונו ובין אם בניגוד לרצונו, רצוי שיבדוק את זכויותיו ויוועץ עם משרד עורכי דין בדיני עבודה. 

כוחו של משרד עורכי דין לענייני עבודה

בכל הנוגע בדיני עבודה, חשוב שתדעו את זכויותיכם. אם אתם חשים שהן נפגעו, חשוב שתוועצו ב משרד עורכי דין מומחה לדיני עבודה, שיכווין אתכם וילווה אתכם אל מול המעסיק. 

ע"ד שניר בר זוהר

ע"ד שניר בר זוהר

המייסד והבעלים של המשרד ע"ד שניר בר זוהר. הינו בעל תואר ראשון LLB למשפטים בהצטיינות. בעל ניסיון רב, אותו רכש במהלך השנים עת ניהל וכתב עשרות תביעות מיום פתיחת המשרד ועד היום. משרד עו"ד שניר בר זוהר הינו משרד בוטיק המתמקצע בעיקר בדיני עבודה, ביטוח לאומי, ביטוח פרטי ונזיקין, נזקי רכוש וגוף וכן בתת הענפים המשפטים בתחומים אלה.

עורך דין דיני עבודה בבאר שבע

אז מה היה לנו עד עכשיו: